کد خبر: ۵۳۰۹۲۴
زمان انتشار: ۰۸:۱۰     ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روز بیست و دوم «طوفان الاقصی»|
حمله شب گذشته در واقع یک تلاش قطعی برای ورود زمینی صهیونیستها به غزه بود اما تا این لحظه با شکست بزرگی مواجه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری 598، نظامیان رژیم صهیونیستی شب شنبه (5 آبان ماه)  از چندین محور تلاش کردند که تحت پوشش حملات هوایی سنگین و بی‌سابقه وارد مرزهای شرقی نوار غزه شوند و به دنبال آن درگیری‌های بسیار شدیدی با نیروهای مقاومت شروع شد. 

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در حال مقابله با تهاجم زمینی اسرائیل به بیت حانون و شرق البریج هستیم و درگیری‌های شدیدی  در عرصه میدانی در حال وقوع است.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود به دنبال توسعه عملیات‌های زمینی در غزه است. 

«پیتر لینر»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با پایگاه ای‌بی‌سی اینکه «توسعه عملیات‌های زمینی» در غزه به معنی آغاز رسمی حمله زمینی است را رد کرد. 

«اسامه حمدان» از رهبران مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد آنچه را که اکنون  اشغالگران  در غزه انجام می‌دهند تلاشی برای ایجاد  ساختن تصویری از پیروزی است.

وی افزود: با طلوع سپیده دم، جهان آثار حماسه قهرمانانه ای را که رزمندگان مقاومت در نبرد غزه خلق خواهند کرد، مشاهده خواهد کرد.

اسامه حمدان افزود: اسرائیل ادعا می‌کند عملیات امشب، عملیات زمینی برنامه‌ریزی‌شده نیست تا در صورت شکست، خود را در تنگنا و  وضعیت شرم‌آوری قرار ندهد.

به گزارش تسنیم، درحالیکه صهیونیست‌ها چند نوبت تلاش کرده‌اند به صورت زمینی وارد غزه شوند و امشب نیز یکی از وحشیانه‌ترین یورشهای خود را انجام دادند، اما از اعلام رسمی این موضوع خودداری می‌کنند.  

مقامات رژیم صهیونیستی هر بار علیرغم شروع حمله برای ورود زمینی به غزه اعلام می‌کنند که این عملیات اصلی نیست و صرفاً عملیات محدود و یا گسترش عملیات قبلی است!

این مساله از آن جهت در دستور تیم تبلیغاتی صهیونیستهاست که در مواجهه با شکست ورود زمینی، این هزیمت کمتر مایه تحقیر آنان شود. 

حمله امشب نیز در واقع یک تلاش قطعی برای ورود زمینی صهیونیستها به غزه بود اما تا این لحظه با شکست بزرگی مواجه شده‌اند.

روز بیست و دوم «طوفان الاقصی»| ناکامی مجدد صهیونیست‌ها در نفوذ به غزه| تاکتیک رسانه‌ای رژیم اسرائیل برای پنهان کردن شکست‌های متعدد

مخاطبان گرامی مهمترین تحولات بامداد روز شنبه ( روز  بیست و دوم حملات هوایی صهیونیست‌ ها به غزه) را در این خبر دنبال کنید: 

**************************

23:55- بمباران شدید شمال نوار غزه

 رسانه‌های عربی از بمباران شدید مناطق شمال نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

23:49- دیدار هیئت سیاسی حماس با رئیس پارلمان لبنان

هیئت سیاسی حماس به رهبری صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی این جنبش ساعاتی قبل در بیروت با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد.

 بررسی آخرین تحولات نبرد غزه و تحولات در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی محور رایزنی های هیئت نمایندگی حماس و رئیس پارلمان لبنان عنوان شده است.

23:15- بورل: حملات اسرائیل به نوار غزه ناقض قوانین بین‌المللی است

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه را ناقض قونین بین‌المللی دانست.

23:02- افزایش آمار اسرای صهیونیست دربند مقاومت فلسطین به 230 نفر

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد براساس آخرین سرشماری آمار اسرای این رژیم به عدد 230 افزایش یافته است.

ارتش اسرائیل تاکید کرد این رقم همچنان عدد نهایی اسرای دربند گروه‌های مقاومت در نوار غزه نیست و ارزیابی‌ها برای تعیین سرنوشت سایر مفقودین همچنان ادامه دارد.

22:51- اعتراف وزیر جنگ سابق اسرائیل از تاثیر نابود کننده طوفان الاقصی بر زندگی صهیونیست‌ها
 
 اویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و عضو فعلی کنست در گفتگویی با شبکه 12 تلویزیونی این رژیم اعتراف کرد، در جریان جنگ طوفان الاقصی 200 هزار شهرک نشین صهیونیست آواره تبدیل شدند که هیچ یک از آنها به محل سابق اسکان خود باز نخواهد گشت.

22:14- شرط السنوار برای آزادی تمامی اسرای اسرائیلی

 یحیی السنوار رهبر حماس در نوار غزه: آمادگی دارم در صورت تحقق توافق مبادله اسرا که در بر گیرنده تمامی اسرای در زندان‌های اشغالگران باشد، تمامی اسرای موجود در اختیار مقاومت را آزاد کنیم.

21:58- رئیسی: شکست دیشب رژیم صهیونیستی دومین پیروزی بعد از طوفان الاقصی است

 سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در گفتگو با شبکه الجزیره: شکست دیشب رژیم صهیونیستی در ورود زمینی به غزه، دومین پیروزی بعد از طوفان الاقصی است.

21:48- رئیس سابق موساد از مذاکره برای مبادله اسرا خبر داد

 شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یوسی کوهن رئیس سابق موساد اعلام کرد: اطلاعاتی که در اختیار دارم نشان می‌دهد مذاکراتی برای مبادله اسرا در حال انجام است.

21:33- گالانت: تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اسرا به کار می‌بریم

وزیر جنگ اسرائیل در نشست مطبوعاتی با نتانیاهو: تمام تلاش خود را  برای بازگرداندن اسرا به کار می‌بریم اما این یک مسئله پیچیده است، شرایطی که تا کنون آن را تجربه نکرده بودیم. این یک جنگ طولانی است یا ما می‌مانیم یا آنها. ارتش در تمامی جبهه‌ها در آماده باش قرار دارد، اما ما منفعتی در توسعه جنگ نداریم.

21:27- نتانیاهو: جنگ در داخل نوار غزه دشوار و طولانی خواهد بود

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری امشب گفت: جنگ در داخل نوار غزه دشوار و طولانی خواهد بود.

 وی افزود هدف ما مشخص است یعنی حذف توانمندی‌های حماس و آزادی اسرا.

 نتانیاهو همچنین گفت فوری شب گذشته یک نیروی ویژه وارد شمال نوار غزه شد.

وی ادامه داد ما شاهد شکست بزرگی بودیم و بعد از جنگ باید همه در مورد آن پاسخگو باشند، با این حال اکنون اولویت نجات (اسرائیل) است، تحقیقات باید انجام شود همه مشمول آن می‌شوند، اما دوباره می‌گویم که اکنون وقت آن نیست.

 نتانیاهو گفت مذاکرات برای آزادی اسرا در زمان انجام عملیات زمینی هم ادامه خواهد داشت. ما پیشنهاد آزادی تمامی گروگان‌ها در مقابل تمامی اسرا را بررسی کردیم، اکنون ورود به این جزئیات نمی‌تواند برای کسی مفید باشد.

21:12- درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست از نتانیاهو

 خانواده اسرای صهیونیست در بیانیه‌ای اعلام کردند: از نتانیاهو خواستیم تمامی اسرا پیش از عملیات زمینی بازگردانده شوند.

 آنها در این بیانیه تاکید کردند: به نتانیاهو گفتیم توافق مبادله اسرا مورد حمایت و تایید گسترده قرار می‌گیرد، امیدواریم که به زودی محقق شود.

20:37- اعمال محدودیت در تل آویو به دنبال تشدید حملات موشکی مقاومت

 شبکه الجزیره: جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در سایه ادامه حملات موشکی علیه تل آویو، محدودیت هایی را برای این شهر اعمال کرد.

19:56- تشکیل واحدی محرمانه در سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل برای ترور رهبران حماس

 رژیم صهیونیستی بعد از شکست در رسیدن به رهبران مقاومت بعد از 22 روز بمباران وحشیانه نوار غزه، واحد سری جدیدی را برای کمک به ترور رهبران حماس تشکیل داده است.

19:31- ابوعبیده: دوره شکست‌های صهیونیستی آغاز شده است

 سخنگوی گردان‌های قسام تاکید کرد زمان برتری نظامی و اطلاعاتی ادعایی دشمن پایان یافته و دوره شکست‌های صهیونیستی آغاز شده است.

19:28- سرانجام نتانیاهو به برگزاری کنفرانس خبری رضایت داد!

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که از زمان آغاز جنگ طوفان الاقصی در هیچ کنفرانس خبری شرکت نکرده است، سرانجام تحت فشار شدید افکار عمومی به برگزاری یک نشست خبری رضایت داد.

 بسیاری نتانیاهو را مقصر اصلی در غافلگیری اسرائیل در این نبرد می‌دانند و انتظار می‌رود مطالب جنجالی زیادی در این نشست خبری که از ساعت 8:30 به وقت محلی (22:00 به وقت تهران) آغاز می‌گردد، طرح شود.

19:24- اسرائیل نمایندگان دیپلماتیکش را از ترکیه فراخواند

الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به اظهارات تند طرف ترکیه‌ای، دستور بازگشت نمایندگان دیپلماتیک از ترکیه به منظور ارزیابی مجدد روابط اسرائیل و ترکیه را صادر کردم.

18:50- آژیر خطر در مناطق زیادی از فلسطین اشغالی به صدا در آمد 

 براساس سامانه اعلام خطر رژیم صهیونیستی مناطقی همچون عسقلان ، منطقه صنعتی عسقلان، زیکیم، تل‌آویو، حولون، رامات گان، بنی عاتاروت، اخیزر، یاگیل، آوی یهودا، ریشیون لیتسیون، رامات گان، بیت دجن، جنوب شهر یافا، گفعاتیم، مکیوی اسرائیل، اورنیت، جلجولیا، نیریت، گات ریمون، یهودا مونسون، سیرکین، بتیح تکفا، کریات اونو، گانی تکفا، رینیتا، کفر حباد، بنی براک، گفعات شاموئل، کفار بارا، کفر قاسم، نیویو یراک، راس العین، ایستگاه قطار روش عاعین، منطقه صنعتی آویک، العاد، نحشونیم و ده‌ها منطقه دیگر هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند.

17:56- القسام دیمونا را موشک باران کرد

 گردان‌های القسام در پاسخ به قتل عام غیرنظامیان در غزه، دیمونا را هدف موشک‌های خود قرار داد.

17:45- وزیر جنگ اسرائیل: وارد مرحله جدیدی از جنگ شدیم!

 یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل پس از حملا شب گذشته این رژیم به غزه گفت: با بمباران این اهداف در نوار غزه وارد مرحله جدیدی از جنگ علیه حماس شدیم.

 در بیانیه دفتر گالانت آمده است: دیروز به غزه از همه سطوح هوایی، زمینی، دریایی و حتی در زیر زمین هجوم بردیم. نیروهای اسرائیلی باید تا رسیدن دستور جدید عملیات را ادامه دهند.

17:17- زیان 3 میلیارد دلاری بخش خصوصی فلسطین در سایه ویرانی‌های جنگ غزه

 کمیسیون اقتصادی اتاق تجاری نوار غزه اعلام کرد برآوردهای اولیه حاکی از آن است که بخش خصوصی از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 3 میلیارد دلار زیان متحمل شده است. 

17:13- اردوغان: اسرائیل یک گروه اشغالگر است

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تجمع مردمی حمایت از مردم فلسطین و سالگرد جمهوری ترکیه که امروز شنبه در فرودگاه آتاتورک برگزار شد، با بیان اینکه اسرائیل یک گروه اشغالگر است، گفت: غرب به اسرائیل بدهکار است اما ترکیه نیست به همین دلیل ما به راحتی حرفمان را می زنیم. گفتم که حماس گروه تروریستی نیست و اسرائیل از این حرف من بسیار ناراحت شد. در واقع ما انتظار این واکنش را نیز داشتیم.

17:12- بیانیه حزب الله درباره هدف قرار دادن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

 مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمندگانش ساعت 14:30 عصر امروز بیست و هشتم اکتبر، موضع ریشا و الجرداح را با توپ و سلاح‌های مناسب هدف قرارداده و تلفاتی به دشمن وارد کردند.

16:52- عربستان: هر گونه عملیات زمینی به غزه را محکوم می‌کنیم

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد ریاض هرگونه عملیات زمینی اسرائیل که جان غیرنظامیان فلسطینی را تهدید می‌کند، تقبیح و محکوم می‌کند.

16:40- عربستان: هرگونه عملیات زمینی به غزه را محکوم می‌کنیم

وزارت خارجه عربستان سعودی گفت که ریاض هرگونه عملیات زمینی اسرائیل که جان غیرنظامیان فلسطینی را تهدید می‌کند، تقبیح و محکوم می‌کند.

16:20- شهادت 20 فلسطینی دیگر در بمباران منزلی در جبالیا 

در ادامه کشتار  مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه، رژیم صهیونیستی با جنگنده های خود منزلی را در اردوگاه جبالیا به طور مستقیم هدف قرار داد که تاکنون دستکم 20 نفر شهید شده و شمار زیادی هم زیر آوار ماندند.

16:12- تأیید شلیک موشک و خمپاره از لبنان به سمت مواضع ارتش رژیم اسرائیل

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که به دنبال شلیک چند موشک هدایت شونده و خمپاره از سمت لبنان به سمت مواضع ارتش، سامانه های هشدار در شمال فلسطین اشغالی فعال شده است.

16:06- تجمع گسترده مردم ترکیه در حمایت از مردم فلسطین

عصر امروز فرودگاه آتاتورک استانبول شاهد تجمع چند ده هزار نفری مردم ترکیه در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه است.
این تجمع همزمان با صدمین سالگرد جمهوریت ترکیه است و کارشناسان ترکیه ای تصور می‌کنند که بتواند یکی از بزرگترین تجمعات در حمایت از مردم فلسطین در دنیا باشد.


15:53- تظاهرات ضدصهیونیستی میلیونی در جاکارتای اندونزی

مردم اندونزی در شهر جاکارتا در حمایت از فلسطینیان و غزه و محکومیت جنایت‌‌های رژیم اسرائیل تظاهرات میلیونی برگزار کردند.


15:48- فعال شدن آژیرهای هشدار در بئر سبع و عسقلان

همزمان با اعلام سرایا القدس مبنی بر شلیک موشک به بئر السبع و اطراف آن، آژیرهای هشدار در این منطقه و عسقلان نیز فعال شدند.

15:44- نروژ: اوضاع غزه بسیار خطرناک است

 وزیر خارجه نروژ اوضاع در نوار غزه در سایه تداوم حملات بی‌أمان صهیونیست‌ها را فاجعه‌بار و بسیار خطرناک توصیف کرد.

15:42- تظاهرات کم‌سابقه در لندن برای حمایت از فلسطین

سیل عظیم جمعیت در حمایت از فلسطین و غزه و محکومیت جنایات اشغالگران اسرائیلی در لندن به خیابان آمدند.

15:26- القسام: خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی در شمال غزه را هدف گرفتیم 

گردان‌های القسام  اعلام کرد خودروهای زرهی رژیم  صهیونیستی را که قصد نفوذ و  پیشروی به سمت  شمال غرب «بیت لاهیا» واقع در شمال غزه را داشتند، هدف قرار دادیم.

 کتائب القسام: قصفنا آلیات العدو المتوغلة شمال غربی بیت لاهیا

15:16- عضو  ارشد حماس: حمله زمینی اسرائیل شکست خورد/ واشنگتن می‌خواهد قطر و مصر میانجی باشند 

موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: حملات شدید شب گذشته رژیم صهیونیستی به غزه بخشی از طرح رژیم اسرائیل برای آواره و نابود کردن ملت فلسطین است.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به شکست سنگین رژیم صهیونیستی در حمله زمینی شب گذشته اشاره کرد و گفت که این یک عملیات نظامی است که اگر موفقیت آمیز بود ادامه می‌یافت و چون شکست خورد اسرائیل گفت که این عملیات زمینی نبود.

وی در ادامه افزود: حماس آماده اجرای قطعنامه آتش‌بس مجمع عمومی سازمان ملل است.

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: ما از میانجی‌گری روسیه استقبال می‌کنیم، ولی اسرائیل آن را قبول نمی‌کند، واشنگتن می خواهد میانجی قطر و مصر باشد.

رئیس سابق شاباک: جنگ زمینی به معنای 10 هزار کشته و هزار اسیر برای اسرائیل خواهد بود

ناداف آرگمان رئیس سابق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) هشدار داد در صورتی که نظامیان اسرائیلی جنگ زمینی را آغاز کنند، به جز عده اندکی همه آنها کشته خواهند شد. ما از شنبه سیاه(هفتم اکتبر آغاز عملیات طوفان الاقصی)، دو هزار کشته و 300 اسیر داشته ایم، در صورت ورود زمینی به غزه، 10 هزار کشته و هزار اسیر خواهیم داشت.

(با متهم کردن ایران به تقویت تسلیحاتی حماس) اطلاعاتی در دست داریم که حماس تسلیحات منحصر به فردی دریافت کرده که هنوز رونمایی نکرده است.


15:08- به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی

رسانه های عبری از به صدا آژیرهای هشدار در منطقه اصبع الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. همزمان نیز گفته شده است که صدای انفجار در مزارع شبعا اشغالی به گوش رسیده است.

15:00 صف‌های طولانی مردم نوار غزه برای دریافت آب آشامیدنی

مردم نوار غزه که در معرض شدیدترین تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی و محاصره همه جانبه قرار دارند، با مشکلات فراوانی در زمینه دستیابی به آب و غذا و سوخت روبرو هستند، تصاویری از صفهای طولانی فلسطینیان برای دریافت آب آشامیدنی عمق رنج و سختی این مردم بی دفاع را نشان می دهد.

14:41- موشکباران تل‌آویو

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در پاسخ به جنایت رژیم اشغالگر در حق غیرنظامیان، تل آویو را با  شلیک چندین موشک هدف قرار داده است. 

14:26- افزایش شمار شهدای فلسطینی به بیش از 7703 نفر

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدای جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری به 7703 نفر رسید که  که 3595 نفر آن‌ها کودک هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین شمار مجروحان این حملات هم در طول این مدت به 19هزار و 743نفر رسید. 

14:00- قسام پایگاه «مفتاحیم» ارتش رژیم صهیونیستی را موشکباران کرد

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از موشکباران مواضع نظامیان صهیونیست در پایگاه مفتاحیم در اطراف نوار غزه خبر داد.

13:37- السیسی: گسترش درگیری در منطقه به نفع هیچ احدی نیست

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفت: ما قادر به حمایت از مرزهایمان هستیم، گسترش دامنه درگیری در منطقه به نفع هیچ احدی نخواهد بود.

 13:36-حماس: "اسرائیل" برای حمله زمینی سردرگم است

عزت الرشق از رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اظهار داشت که تردید دشمن صهیونیستی در حمله زمینی به نوار غزه منعکس کننده سردرگمی و نگرانی آن از عواقب این اقدام برای نیروهایش است. وی افزود که مقاومت کاملا برای نبرد زمینی آماده است.

الرشق  در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: بیمارستان«الشفاء» پس از دروغ های اشغالگران مبنی بر استفاده حماس از آن برای اهداف نظامی تهدید به بمباران شده است.

الرشق افزود: بمباران وحشیانه دیشب غزه توسط رژیم صهیونیستی نسل کشی است که با حمایت آمریکا علیه ملت ما انجام شد.

وی اظهار داشت که رژیم صهیونیستی با قطع اینترنت تلاش دارد جنایات خود در غزه را مخفی  و برای جهانیان داستان‌های دروغین ارائه کند.

13:14- ادامه تظاهرات مردم «جنین» در حمایت از غزه و مقاومت

مردم جنین در کرانه باختری به عنوان کانون اصلی مقاومت بر ضد رژیم صهیونیستی با وجود هماهنگی امنیتی گسترده تشکیلات خودگردان و این رژیم، همچنان به تجمعات و تظاهرات خود در حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت شجاع آن ادامه می‌دهند.

12:57- حمله موشکی قسام به پایگاه «زیکیم» ارتش اسرائیل

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از حمله موشکی به پایگاه زیکیم در پاسخ به جنانات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه خبر داد.

12:08- القدس: تجمع نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادیم
گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که تجمع نظامیان صهیونیست در منطقه کیسوفیم را هدف چندین حملات راکتی خود قرار داده است.

12:05- صدای انفجارها در شمال فلسطین اشغالی شنیده شد

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهایی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که سامانه این رژیم یک فروند موشک زمین به هوا را که از سمت لبنان به سمت الجلیل شلیک شده بوده رهگیری کرده است.

10:52- سامانه‌های هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک غزه فعال شد

منابع خبری از حمله راکتی مقاومت به شهرک صهیونیست‌نشین  «نیر عوز» در نزدیکی نوار غزه خبر دادند.

10:44- حماس:  تهاجم زمینی به غزه شکست خورد

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در واکنش به شکست سنگین شب گذشته رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه گفت: تهاجم زمینی به غزه شکست خورد و اشغالگران کشته‌ها و مجروحان خود را با بالگرد منتقل کردند.

10:33- نگرانی خانواده‌های اسرای اسرائیلی از تشدید عملیات زمینی در غزه

رسانه‌های خبری رژیم صهیونیسیتی امروز گزارش دادند که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه از شورای جنگ خواستند نشست فوری با آن‌ها برگزار کند.

این خانواده‌ها نسبت به تشدید عملیات زمینی توسط ارتش رژیم صهیونیست و پیامدهای آن بر اسرای خود ابراز نگرانی کردند.

10:08-حماس: حمله صهیونیست‌ها  به غزه در سه محور انجام گرفت / دشمن در کمین مقاومت افتاد 

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) درباره شکست شب گذشته صهیونیست‌ها به غزه اظهار داشت: حمله زمینی اشغالگران به غزه به صورت گسترده و در 3 محور انجام گرفت و در این حمله خسارات و تلفات سنگینی به صفوف دشمن وارد شد.

حماس افزود: دشمن در چند محور در کمین‌های مقاومت فلسطین افتاد.

9:25- رژیم صهیونیستی مدعی حمله به 150 هدف زیر زمینی در غزه شد

ارتش رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد که نیروی هوایی این رژیم شب گذشته به 150 هدف  زیرزمینی در شمال نوار غزه حمله کرده است. 

9:16- تداوم کشتار غیرنظامیان در غزه همزمان با قطع اینترنت

شبکه خبری «الجزیره» امروز گزارش داد که همزمان با قطع اینترنت در نوار غزه رژیم صهیونیستی به حملات هوایی، توپخانه‌ای و دریایی خود همچنان ادامه می‌دهد.

9:13- امیرعبداللهیان: گوترش به منطقه می‌آید

وزیر امور خارجه:
مهم ترین پیام قطعنامه مجمع عمومی که برای مردم فلسطین دارد، حمایت از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین است.

دبیرکل سازمان ملل هم قرار است به منطقه سفر کند. ایده‌هایی برای اینکه چگونه می‌توان از طریق سیاسی به راه حل رسید، مطرح است.

9:03- اشغالگران متجاوز دیشب متحمل خسارات سنگینی در بین نطامیان خود شدند

گردان‌های شهید ابو علی مصطفی، شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که  اشغالگران متجاوز  در حملات دیشب خود، متحمل خسارات سنگینی در بین نطامیان خود شدند؛ لذا برای کاهش تلفات ارتش خود به بمباران جنون آمیز و هدف قرار دادن غیرنظامیان ادامه می‌دهند تا حالت هیستریک و روانی خود را توجیه کنند.

8:46- استفاده صهیونیست‌ها از سلاح‌های پیشرفته در بمباران غزه

شبکه خبری «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در غزه گزارش داد: اشغالگران صهیونیست در حملات هوایی شب گذشته خود به غزه از سلاح های پیشرفته ضد استحکامات استفاده کردند.

 8:34- سازمان بهداشت جهانی: حدود 1000 فلسطینی هنوز زیر آوار هستند

سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید کرد که براوردهای این سازمان نشان می‌دهد که حدود 1000 فلسطینی هنوز زیر آوار هستند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کردند تا کنون 1650 گزارش مفقودی دریافت کرده‌ایم که از این گزارش‌ها 940 مورد مربوط به کودکانی است که زیر آوار مانده‌اند.

8:33- تاکید رژیم صهیونیستی بر تداوم ماشین ترور و کشتار در غزه

در حالی که رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه خود به نوار غزه و قتل عام زنان و کودکان ادامه می‌دهد، الی کوهن، وزیر خارجه این رژیم به درخواست سازمان ملل مبنی بر آتش‌بس در غزه واکنش نشان داد و گفت: اسرائیل درخواست نفرت انگیز سازمان ملل برای آتش‌بس را نمی‌پذیرد.

***مهم اخبار بامدادی روز  بیست و دوم عملیات طوفان الاقصی ****

5:54- تجمع یهودیان مخالف جنگ در غزه در نیویورک

 صدها تن از یهودیان آمریکا صبح شنبه (به وقت محلی) در یکی از ایستگاه‌های مرکزی مترو نیویورک تجمع کردند و خواستار توقف فوری جنگ علیه غزه شدند.

3:42- المیادین: رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به غزه توافق تبادل اسرا را برهم زد 

شبکه المیادین به نقل از منابع خبری خود اعلام کرد تشدید تنش ها و حملات رژیم صهیونیستی به غزه  در حالی صورت گرفت که دستیابی به  توافق آتش بس شامل آزادی همه کودکان و زنان از  جانب گردانهای القسام و مقاومت،  بسیار نزدیک بود.

 این منابع تاکید کردند: قرار بود  بر اساس توافقنامه آتش بس، مقاومت فلسطین، اتباع غیرنظامی خارجی را آزاد کند.

این منابع افزودند  طبق این توافقنامه آتش بس، قرار بود رژیم اشغالگر نیز تمامی اسیران زن ، کودکان و جوانان زیر 18 سال را آزاد کند.

 این منابع خبری تصریح کردند شمار فلسطینیانی که قرار بود از جانب رژیم اشغالگر در برابر آزادی یکصد تن از غیر نظامیان به دست نیروهای مقاومت آزاد شوند شامل  چهل زن و یکصد جوان زیر 18 سال بود.

در بخشی از توافق آتش بس همچنین قرار بود رژیم اشغالگر آب را به سمت نوار غزه باز کند و همچنین گذرگاه رفح را  نیز به منظور ورود  سوخت و ماشین آلات سنگین برای برداشتن آوارها بازگشایی کند.

3:23- پایگاه آمریکا در «التنف» سوریه هدف دو حمله پهپادی قرار گرفت

منابع خبری منطقه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در« التنف» سوریه هدف خبر دادند.

  منابع خبری منطقه گزارش دادند، پایگاه آمریکا در التنف سوریه هدف حمله دو حمله پهپادی قرار گرفته است.

شبکه خبری المیادین با اعلام این خبر همچنین از حمله موشکی به نیروهای آمریکایی در منطقه «خراب الجیر» در سوریه خبر داد. 

3:07- جان کربی منکر مشارکت مستقیم واشنگتن در حمله به غزه شد

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید بار دیگر تلاش کرد منکر مشارکت مستقیم در حملات به غزه شود.

جان کربی به  شبکه سی ان ان گفت : ما تماس نظامی مستمری با اسرائیل داریم، اما این عملیات نظامی، مختص ارتش اسرائیل است و  این آنها هستند که تصمیم می گیرند (در غزه ) به دنبال چه هستند و چه می‌خواهند. 

جان کربی در توجیه لشکر کشی به منطقه افزود: ما عمیقاً نگران گسترش درگیری هستیم و به همین دلیل کشتی‌های نیروی دریایی  خود را در شرق مدیترانه مستقر و دفاع هوایی خود را تقویت کرده‌ایم.

3:03- تحرکات صهیونیست‌ها برای تشدید فشار بر مقاومت فلسطین 

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد  ما در حال حاضر در حال گسترش عملیات زمینی خود هستیم  اما در خصوص اینکه آیا این تهاجم زمینی(گسترده) است؛ اظهار نظر نمی کنم.

این سخنگو در راستای جنگ روانی علیه مقاومت فلسطین مدعی شد: روزهای آینده طولانی و سخت و دشوار خواهد بود.

2:53- مقاومت فلسطین: دشمن نتوانسته هیچ یک از نیروهای خود را در مناطق اصلی عملیات تثبیت کند 

شبکه المیادین به نقل از یک منبع در مقاومت فلسطین  اعلام کرد  دشمن در حال تعقیب و گریز در غزه است و نتوانسته  هیچ یک از نیروهای خود را در مناطق اصلی عملیات در شمال شرق، شمال غرب غزه و  و مرکز البریج تثبیت کند و به همین خاطر است که  در حال تشدید بمبارانها  در محورهای پیشروی و درگیری است.

2:46- تجمع همبستگی با فلسطینیان در الاعظمیه بغداد

صدها نفر از ساکنان شهر بغداد از ساعتی پیش در حمایت از فلسطین و مردم غزه در اطراف مسجد جامع امام ابوحنیفه واقع در الاعظمیه بغداد تجمع کرده و علیه رژیم اسرائیل و حامیان آن شعار سر دادند.

2:40- استفاده از بمب‌های فسفری و ممنوعه در یورش به غزه

خبرنگار المیادین در سرزمین‌های فلسطینی اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی مناطقی از شهر غزه را با بمب های  ممنوعه فسفری بمباران کردند.

2:38- جبهه خلق برای آزادی فلسطین: قطع اینترنت برای خاموش کردن صدای غزه است 

جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد: قطع ارتباطات و اینترنت در نوار غزه،  تلاشی از سوی دشمن صهیونیستی برای خاموش کردن صدای غزه و مخفی ساختن تصاویر جنایاتهای این رژیم  و در عین حال سرپوش گذاشتن بر شکست‌های آن است.

2:28- فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور نوار غزه

منابع خبری گزارش دادند که صدای آژیر در شهرهای صهیونیست نشین اطراف نوار غزه به صدا در آمده است. 

2:18- بیش از 100 شهید در حملات بامدادی امروز به نوار غزه

در بمباران شدید رژیم صهیونیستی  به یک برج مسکونی در محله الشاطی واقع در غرب شهر غزه بیش از 100 نفر شهید  شدند.

2:11- ارتش رژیم اسرائیل ناکامی‌ خود را توجیه کرد: ورود محدودی در غزه داشتیم

رادیو ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که نظامیان ارتش این رژیم در حمله و یورش امشب به نوار غزه، در منطقه ایست بازرسی «ایرز» واقع در شمال غزه، ورود زمینی «محدود» داشته‌‌اند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که گرو‌های مقاومت فلسطین در غزه رسما از ناکامی صهیونیست‌ها برای نفوذ در نوار غزه برای سومین بار طی دو روز گذشته خبر می‌دهند.

2:10- اوضاع مناطق مرزی لبنان با فلسطین اشغالی «شکننده» است

منابع خبری اعلام کردند که اوضاع شکننده ای بر مناطق مرزی بین لبنان با فلسطین اشغالی حاکم است.

2:08- هشدار  جهاد اسلامی فلسطینی درباره «عملیات روانی» دشمن

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه ای درباره عملیات و جنگ روانی صهیونیستها با توجه به شکستهایی که متحمل شده اند؛ هشدار داد.

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد همزمان با آغاز تجاوز زمینی به نوار غزه، دشمن صهیونیست (ارتش سایبری خود) را  در استفاده از سایت‌ها و حساب‌های کاربری جعلی و ساختگی فعال کرده است که هدف از این اقدام،  فتنه انگیزی داخلی ، شایعه پراکنی و تلاش برای  تحت الشعاع قرار دادن خاستگاه مردمی مقاومت  و سرپوش گذاشتن بر   تشدید جنایات خطرناک نسل کشی بویژه بعد از تهدید به حمله به بیمارستانها است.

جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد ما بار دیگر بر اعتماد به ملت خود و توانایی آنها برای خنثی کردن این تلاش‌ها که با هدف فریب آنها صورت می گیرد؛ تاکید می کنیم و از رسانه‌ها و فعالان می‌خواهیم در دام این حساب‌های کاربی جعلی و اخبار ساختگی این رسانه  ها گرفتار نشوند و این تلاشهای مفتضحانه را افشا کنند و درباره آن هشدار دهند.

1:59- تظاهرات ضد صهیونیستی در استانبول 

شمار زیادی از ساکنان شهر استانبول ترکیه در اعتراض به حملات و بمباران رژیم اسرائیل در غزه، در برابر کنسول‌گری این رژیم در این شهر تجمع کرده و به سمت ساختمان آن، فشفشه و طرقه پرتاب کردند.

1:54- ناکامی صهیونیست‌ها در نفوذ به غزه /  تداوم جنگ رسانه‌ای غرب

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در سرزمین‌های فلسطینی اعلام کرد نیروهای مقاومت تلاش اشغالگران را برای نفوذ به شمال نوار غزه را ناکام گذاشتند.

این در حالی است که با توجه به هراس رژیم صهیونیستی از شکست در عملیات نظامی، رسانه های غربی جنگی تبلیغاتی و روانی در خصوص حمله زمینی به راه انداخته‌اند.

در همین ارتباط شبکه  سی‌بی‌اس اعلام کرد حجم و میزان  تلاشها و  فعالیت گسترده اسرائیل مشخص نیست، اما دو مقام آمریکایی گفته‌اند  به نظر می‌رسد این فعالیتها  آغاز یک تهاجم زمینی باشد.

این منابع همچنین گفته‌اند عملیات زمینی چند مرحله ای خواهد بود.

1:51- سازمان‌های بین‌المللی و فلسطینی: ارتباط ما با همکاران ما در غزه قطع شده است

سازمان بهداشت جهانی، دوستان بدون مرز، یونیسف، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی و جمعیت هلال احمر  تشکیلات خودگردان فلسطین از قطع ارتباط با کارکنان و خدمه خود در نوار غزه پس از قطع کامل ارتباط و اینترنت توسط اشغالگران اسرائیلی از نوار غزه خبر می دهند. 

1:42- عزت الرشق: مقاومت با قدرت تلاش صهیونیست‌ها برای یورش به غزه را ناکام گذاشت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بیانیه ای درباره تشدید تجاوزات و اقدامات تروریستی  صهیونیست ها و  تلاشهای ارتش شکست خورده این رژیم برای تهاجم زمینی به غزه صادر کرد.

عزت الرشق از رهبران حماس در این بیانیه تاکید کرد گردان‌های عزالدین القسام و تمامی نیروهای مقاومت فلسطین ، با قدرت کامل برای مقابله با تجاوزات و خنثی کردن هرگونه تهاجم رژیم صهیونیستی آمادگی کامل دارند.

1:36- شبکه NBC آمریکا: اوضاع غزه سخت و خطرناک است

شبکه آمریکای ان‌بی‌سی به نقل  از کادر و تیم خبری خود در نوار غزه گزارش داد: در شرایط سخت و خطرناکی به سر می بریم و در معرض بمباران شدید توپخانه و هوا هستیم.

مردم تا حد امکان کشته‌ها و مجروحان خود را خود حمل می کنند و آمبولانس‌ها جرات بیرون رفتن را ندارند.

1:28- سرکوب تظاهرات اردنی‌های حامی فلسطین از سوی نیروهای دولتی

نیروهای امنیتی دولتی اردن تظاهرات مردم این کشور در  حمایت از ملت فلسطین را سرکوب کردند. 

1:24- القدس: در خط مقدم در حال نبرد با اشغالگران هستیم 

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: گروه‌های پیشرو و خط شکن ما در محورهای نبرد حضور دارند و با نیروهای دشمن که هر از چند گاهی تلاش می‌کنند به سمت نوار غزه پیشروی کنند، مقابله می‌کنند.

1:21- شهروندان مغرب نیز برای حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند

هزاران نفر از شهروندان مغرب علی رغم اینکه حاکمیت کشورشان با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده، با شنیدن یورش بی‌امان زمینی و هوایی این رژیم به نوار غزه، خودجوش به خیابان‌های مراکش آمدند و علیه صهیونیست‌ها و در حمایت از فلسطینیان دست به تظاهرات گسترده زدند.

1:20- بمباران اطراف بیمارستان الشفاء در غزه

جنگنده‌های اسرائیلی محوطه‌های اطراف بیمارستان الشفاء در غرب غزه را بمباران کردند.

 هزاران بیمار، مجروح و افراد بی‌سرپناه و آواره در این بیمارستان حضور دارند.

روز بیست و دوم «طوفان الاقصی»| ناکامی مجدد صهیونیست‌ها در نفوذ به غزه| تاکتیک رسانه‌ای رژیم اسرائیل برای پنهان کردن شکست‌های متعدد

مسیری که موشک‌های انصارالله یمن تا اسرائیل پیموده‌اند

 

1:13- آمریکا از اتباعش خواست "سریعا" لبنان را ترک کنند

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای بامداد امروز شنبه از اتباع خود در لبنان خواست با توجه به اوضاع و شرایط غیرقابل پیش‌بینی که در منطقه و فلسطین اشغالی به وجود آمده، هرچه سریع‌تر خاک لبنان را ترک کنند.

1:10- تجمع ضد صهیونیستی هزاران اردنی در برابر سفارت رژیم اسرائیل

هزاران نفر از شهروندان اردن با اعلام یورش زمینی رژیم اسرائیل به نوار غزه که با بمباران‌های شدید و بی‌سابقه همراه بوده، در برابر ساختمان سفارت این رژیم در شهر أمان تجمع   و با مردم فلسطین در غزه اعلام همبستگی کردند.

0:52- تداوم درگیری مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در شرق غزه 

منابع خبری از تداوم درگیری مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر صهیونیست در چندین محور در شرق نوار غزه خبر می دهند.

0:30- حماس: با طلوع سپیده‌دم، جهان آثار حماسه رزمندگان را مشاهده خواهد کرد

اسامه حمدان از رهبران حماس:

آنچه را که اکنون اشغالگران در غزه انجام می‌دهند تلاشی برای ایجاد ساختن تصویری از پیروزی است.

با طلوع سپیده دم، جهان آثار حماسه قهرمانانه‌ای را که رزمندگان مقاومت در نبرد غزه خلق خواهند کرد، مشاهده خواهد کرد.

اسرائیل ادعا می‌کند عملیات امشب، عملیات زمینی برنامه‌ریزی‌ شده نیست تا در صورت شکست، خود را در تنگنا و وضعیت شرم‌آوری قرار ندهد.

0:23- خروج 4 هزار کارگر خارجی از فلسطین اشغالی

شبکه کان 11 رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از خروج 4 هزار کارگر خارجی از فلسطین اشغالی خبر داد.

این کارگران که عمدتا در بخش صنایع کشاورزی رژیم صهیونیستی اشتغال داشتند با خروج خود زمینه ساز آغاز بحران کمبود کارگر در بخش خدمات و کشاورزی این رژیم خواهند بود.

0:17- حماس: عملیات نفوذ زمینی رژیم صهیونیستی را خنثی کردیم

گردانهای عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد عملیات نفوذ زمینی رژیم صهیونیستی را در «بیت حانون» و شرق «البریج» خنثی کرده است.

طبق اعلام گردان‌های قسام درگیری‌های شدیدی در این منطقه در جریان است.

1:10 - تجمع ضد صهیونیستی هزاران اردنی در برابر سفارت رژیم اسرائیل

هزاران نفر از شهروندان اردن با اعلام یورش زمینی رژیم اسرائیل به نوار غزه که با بمباران‌های شدید و بی‌سابقه همراه بوده، در برابر ساختمان سفارت این رژیم در شهر أمان تجمع   و با مردم فلسطین در غزه اعلام همبستگی کردند.

0:02   تشکیلات خودگردان: تصویب قطعنامه مجمع عمومی نشان داد فلسطین تنها نیست 

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطینی در سازمان ملل متحد گفت رأی اکثریت اعضای مجمع عمومی به قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه است نشان می‌دهد که فلسطینی‌ها تنها نیستند. 

نماینده رژیم صهیونیستی بعد از تصویب این قطعنامه گفت سازمان ملل بعد از تصویب این طرح فاقد مشروعیت یا اعتبار است. 

 قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 120 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 45 رأی ممتنع به تصویب رسید. 

این خبر بروز رسانی می شود...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها